TECNOLOGIA
El Hub Espai CMAB ja està en marxa
Mig centenar de mediadors van assistir al primer acte del nou espai del Col·legi

Davant més de mig centenar de mediadors que van assistir a l’esdeveniment, el Hub Espai CMAB va començar el recorregut amb una sessió matinal dedicada a explicar les característiques de la plataforma iMeureka. El Hub és una iniciativa ambiciosa del Cpl·legi de Mediadors d’Assegurances de Barcelona (CMAB) i forma part de l’estratègia d’aquesta institució de proporcionar als seus col·legiats eines i coneixements que els permetin estar al dia en matèria tecnològica i d’innovació. Aquest nou espai vol convertir-se en un punt de trobada on s’estimula el talent per aconseguir que les idees es converteixin en projectes i es fomenti la col·laboració, la innovació i el creixement.
El nou Hub és un espai obert físic i digital que té com a principal objectiu proporcionar als col·legiats eines que els ajudin a fer créixer el negoci ia estar informats dels últims avenços tecnològics per no perdre el pas davant dels competidors. Alhora, es tracta de posicionar el Col·legi com a centre de reunió i d’anàlisi de les noves solucions i plataformes que han aparegut al mercat i que han impactat, des de diferents angles, al món assegurador.
Per inaugurar aquesta nova etapa, el Col·legi ha organitzat una jornada, titulada IA, Data and Insurance, per presentar la plataform
a iMeureka. Pablo Collado i Rafael Zurera, creadors de la plataforma, van explicar-ne les principals característiques i el model de negoci. A través de casos pràctics van detallar les diferents funcionalitats que ofereix aquesta plataforma i van analitzar l’increment d’eficiència que genera gràcies a l’ús de la Intel·ligència Artificial (IA) i l’automatització de processos.
Rafael Zureza va assegurar que la digitalització que facilita la seva eina permet un gran estalvi de temps que el mediador pot dedicar a tasques més importants com ara “formar-se o dedicar temps de qualitat a l’atenció del client”. Zureza va afegir que “la problemàtica, l’operativa i les necessitats del corredor són idèntiques a tot el món. Tant és estar a Nova York oa Jerez de la Frontera perquè tots disposen de les mateixes dues eines bàsiques per col·locar el seu producte: un telèfon mòbil i un compte de correu electrònic”.
Pablo Collado va afegir que “iMeureka facilita l’accés dels corredors al marketplace i ajuda al creixement del negoci dels mediadors”. Segons Collado, “el marketplace és un nou canal de distribució que permet comercialitzar qualsevol servei. Als mediadors els obre la porta a col·locar en el futur serveis que ara mateix no tenen”. El representant d’iMeureka va afirmar que creiem en el sistema col·laboratiu i va ressaltar els avantatges de l’ús de la IA que permet optimitzar els processos amb solucions digitals com, per exemple, la comparativa d’ofertes i productes. També va oferir una explicació completa dels avantatges enormes que genera un marketplace d’assegurances en la col·locació de riscos, gràcies a la democratització de la capacitat asseguradora i de l’accés a companyies especialistes per a cada tipologia de riscos.
Després d’aquesta primera jornada, l’Hub Espai CMAB té previstes altres activitats que reafirmen el Col·legi com a institució pionera a disposar d’un Hub exclusiu obert als col·legiats per acostar-los les eines més innovadores i descobrir-los les últimes tecnologies utilitzades al sector.