Normativa

Rebuig a l’aplicació de la nova DEC

El Consejo Andaluz de Mediadores reclama la cancel·lació de la versió per a l’exercici 2024

trang-trieu-TdgfSyDoWBE-unsplash

L’entrada en vigor de la nova documentació estadística-comptable (DEC) ha suscitat moltes reaccions perquè s’ha tornat més complexa i ha augmentat el grau d’informació que sol·licita. Això fa molt més difícil i laboriós el procés d’emplenar tots els formularis que exigeix ​​la normativa vigent. La darrera reacció arriba des del sud. La Junta de Govern del Consejo Andaluz de Colegios de Mediadores de Seguros va acordar sol·licitar la suspensió de l’aplicació per a l’exercici de 2024 del nou model de DEC per a mediadors.

En cas que el supervisor no accepti aquesta sol·licitud, demana la prolongació del termini de presentació fins al 30 de juny. Aquesta iniciativa, segons informa la institució col·legial, respon al gran nombre de consultes i queixes rebudes pels seus col·legiats davant de la gran quantitat de dades que se sol·liciten.

Atesa la dificultat d’emplenar aquesta documentació, el Col·legi de Barcelona posa a disposició dels col·legiats un servei d’ajuda per emplenar la DEC i presentar-la davant de la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones (DGSFP) o a través de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor de la Generalitat de Catalunya (DGPFAT). Les autoritats del sector assegurador pretenen tenir una visió completa de la indústria i recorden que les inspeccions seran més freqüents i exigents per garantir la qualitat de les dades i que l’encreuament amb els comptes anuals sigui efectiu. Els models inclouen moltes variacions en diferents camps i nous conceptes de supervisió. Aquesta ampliació de les dades fa que el control sobre el sector assegurador sigui molt més exhaustiu que per a altres indústries.

Últimes notícies